fredag den 3. april 2015

Fremdrift

Bålhytten under tag


Så er der igen fremdrift på bålhytte-projektet.

I sidste uge fik jeg rettet op på vinterens stormskader og blev færdig med taget. Vinterstormene har også været en god læreproces, så jeg har afstivet konstruktionen ekstra. Og i dag - i strålende sol - har jeg taget et ordentligt høk.

Jeg har lagt gulv i hemsen, der jo er tænkt som lagerplads til puder og havemøbler om vinteren - og så er jeg kommet i gang med loftet. I lighed med mine øvrige byggerier ofrer jeg et fint rustikloft - som i virkeligheden ikke er så dyrt, fordi jeg har fået fingre i et parti transportskadede rustikbrædder. Da bålhytten jo ikke er så stor, kan jeg sagtens leve med, at brædderne ikke har fuld længde, når jeg skærer de skadede partier væk.

Desværre er jeg ikke så god til at regne, så jeg bliver nok nødt til at købe nogle brædder til fuld pris. Egentlig troede jeg, at jeg havde nok, men jeg kan nu se, at der kommer til at mangle et par kvadratmetre.

Ingen kommentarer: