tirsdag den 21. april 2015

Goth

Subkulturelle foto-studier...

Katrine.
Lærke.
Jeg indrømmer det blankt... Den havde jeg ikke set komme, som det er moderne at sige nutildags.

Jeg deltager jo i øjeblikket i et længerevarende fotokursus på teknisk skole i Aalborg. På dagens skema var blandt andet pigefotografering i studiet - og jeg havde sat næsen op efter et par frisørelever eller sådan noget ligeledes fra Teknisk Skole.

Det havde vist også været ideen fra begyndelsen, men det kunne ikke lade sig gøre, så læreren mødte op med et par professionelle modeller. Ikke helt almindelige, men hentet fra byens goth-miljø.

Helt ærligt... Jeg har aldrig set noget lignende. Pigerne var helt hvide i hovederne og med sort læbestift og neglelak. Meget ekstremt...

Men i øvrigt en god oplevelse. Pigerne var trænede modeller, som ventede tålmodigt, mens der blev lagt lys og bagefter arbejdede flot sammen med fotograferne, da der skulle fotograferes.

Så alt i alt blev det en god og spændende oplevelse. Men, jeg havde da godtnok aldrig troet, at det skulle overgå mig at fotografere goth-modeller i et professionelt studie...

P.s. Billederne er rå fotos, som endnu ikke er efterbehandlet i Photoshop...

Ingen kommentarer: