søndag den 26. april 2015

Sandflugt

Flashback


Det første modul af forårets store fotokursus er nu slut. Jeg kan se tilbage på to lærerige uger, hvor det i høj grad har handlet om det helt basale i fotohåndværket - nemlig samspillet mellem blænde og lukkertid.

Meget af kurset handlede om optageteknik. Photoshop var ikke en mulighed - og dog... For selvfølgelig er billederne fremkaldt og bearbejdet i Photoshop. Alt andet vil være utænkeligt i vore dage.

Men når jeg ser billederne igennem, står det også klart for mig, at de to ugers bedste foto er det ovenstående, som jeg har døbt "sandflugt". Billedet er næsten uberørt af Photoshop, dog har jeg øget farveintensiteten en anelse i RAW-editoren for at give billedet lidt mere dramatik - og så er der bortretoucheret lidt snavs på objektivet, men ellers et helt jomfrueligt billede færdig til brug uden de store tekniske kunstgreb.

Nedenfor har jeg samlet et par af de øvrige fotos fra kurset, som de så ud ved fredagens afsluttende præsentation:





Ingen kommentarer: