mandag den 9. november 2015

Frejas Sal

Så er det sæson for blæsevejr

En af genboerne sælger æg - og Freja resulterede i en ordentlig
 æggekage, selv om ta'selv-boden var behørigt tøjret.
Weekenden bød på efterårets første storm - og det ikke stille af sig i medierne, der beredvilligt og vellystent kastede sig over Frejas gerninger i Frejas sal.

Jeg synes fortsat, at det er noget pjat, når man giver blæsevejr et navn, men den kritik affærdiges af DMI, der på hjemmesiden glad konstaterer, at navngivningen virker i kommunikationmæssig henseende.

Det må instituttet naturligvis mene, men jeg mener nu, at den slags nedvurdering af modtagerne er patroniserende og nedværdigende. Jeg er åbenbart så dum, at jeg skal have DMI's guldkorn ind med skeer, synes ræsonnementet at være her i kommunikationens tidsalder, hvor formidling og likes er vigtigere end indhold.

Hver gang jeg interviewer en forsker ved en af landets højere læreanstalter, beder de mig så mindeligt om at huske at skrive deres navn i artiklen - for i dag giver medieomtale merit i forhold til ansættelsen. Kun forskere, der opnår omtale, kan påregne fortsat ansættelse. Så skidt være med kvaliteten af forskningen...

Men i lighed med de øvrige media, vil jeg naturligvis ikke stå tilbage for en omtale af Freja, så her er et par fotos fra Frejas hærgen (eller snarere mangel på samme) på Øland.
Nedfaldne grene og kviste gjorde morgentrafikken
 usikker gennem Ølandsskoven.
Freja nappede også en enkelt pil ved golfbanen.
Heldigvis plantede spejderne på Øland 150 små træer lørdag
eftermiddag. "For de gamle, der faldt, er der nye overalt".

Ingen kommentarer: