onsdag den 31. august 2016

Bedstemor i himlen

Dinas debut som svæveflyver

Thumbs up! Dina er klar til at gå i luften.
Forrige weekends Fly-In i Blokhus bragte mig blandt andet i forbindelse med svæveflyveren Henrik, som var en af piloterne på stranden.

Det førte i dag til et besøg hos svæveflyveklubben Aviator på Vesthimmerlands Flyveplads i Aars, hvor Henrik havde lovet at give Dina en tur i et svævefly. Dina er - uden i øvrigt at komme ind på en dames alder - pænt oppe i årene og flere gange bedstemor, men indtil i dag havde hun endnu ikke prøvet den helt enestående oplevelse, som svæveflyvning er.

Vejret var forholdsvis fint - dog uden termik - så det blev kun til en ganske kort tur, men Dina var begejstret. Det var næsten som om, hun slet ikke kunne slippe himlen igen, da hun var vel nede.

Det er cirka 40 år siden, jeg prøvede svæveflyvning første gang - og jeg forstår Dinas begejstring over turen. Jeg synes også, at det var ganske frisk gjort - og jeg vil gerne rette en stor tak til Henrik, fordi han hjalp Dina til endnu et kryds i livets store logbog. Nu ved hun, hvorfor fuglene synger...
Dina tjekker flyet inden starten.
Henrik giver en hjælpende hold med faldskærmen.
Airborne!
Tilbage på jorden flyver Dina fortsat.
Udsigten over Vesthimmerlands Flyveplads onsdag eftermiddag.

2 kommentarer:

Unknown sagde ...

Det er altid en fornøjelse, at give folk der har interesse i svæveflyvning, en flyvetur.

Man bliver ganske simpelthen glad, når man oplever hvordan andre får en rigtig god oplevelse, der aldrig glemmes.

/Henrik Holm Kristensen

Jesper Hansen sagde ...

Hej Henrik
Endnu en gang tak fra Dina...