fredag den 19. august 2016

Frosé

En kold sag til en varm dag

En af sommerens store diller på markedet for alkoholiske eksperimenter har været Frosé, der ganske kort fortalt er slush-ice lavet på rosé-vin.

Nu er det jo de færreste små hjem, der ejer en slush-ice-maskine, så jeg har eksperimenteret lidt med at lave den lækre sag i hånden, så at sige.

Allerførst - i god tid forinden man bliver tørstig - fyldte jeg en isterningpose med rosé og lagde posen i fryseren. Jeg brugte Stone Valleys zinfandel-rosé, der har en kraftig frugtsmag - næsten som saftevand.

Så tog jeg fire store hjemmeavlede jordbær - frosne for sæsonen er forbi - og kom dem i blenderen sammen med fem cl vodka og fem cl simple syrup, der såmænd ikke er andet en sukkerlage med en del vand og to dele sukker, men som er uundværlig i bartenderens værktøjskasse.

Oven i jordbærrene, vodka og sukkerlagen kom jeg så rosé-isterningerne, og så kørte jeg ellers en tur med blenderen. Og voila, så var der rosé-slush-ice for alle pengene. Rækker til cirka fem cocktail-glas.

God fornøjelse i weekenden. Vi krydser fingre for vejret...

Ingen kommentarer: