onsdag den 11. januar 2017

Fut

Boys will be boys...


Tidens mange storme har inspireret modelfolkene
til lidt stormfald på jernbaneskråningen.
Onsdag aften var jeg et smut forbi Modeljernbaneklubben Øland, der holder til i medborgerhuset.

Her går en flok mænd i deres bedste alder og nørkler - og det har de nu gjort i over tre år - med en fantastisk vision om at skabe en kopi af den gamle Fjerritslev-Frederikshavnbane.

Det er et kæmpearbejde, hvor hver eneste lille detalje bliver lavet i hånden - for det handler ikke bare om at køre med modeltog. Selve arbejdet med at skabe et landskab med liv og autencitet er en lige så stor del af arbejdet.

Vi er i landbrugs-Danmark, så der
er selvfølgelig også en fin majsmark.
Der er mange detaljer at holde styr på, men resultatet er også imponerende.

Jeg har sat mig for, at jeg vil prøve at følge arbejdet lidt oftere, men jeg har nu også lidt at lære. Jeg tog en stribe fotos, men der skal vist arbejdes lidt mere med lyssætningen næste gang, jeg besøger klubben.



Ingen kommentarer: