lørdag den 11. februar 2017

Ophøjet foragt

Ræven viste røven

Ræven gik på marken lige ved siden af vejen cirka 10 meter væk og snusede rundt. Dagen var reddet, for her var chancen for et rigtigt pletskud.

Det eneste, der manglede, var sådan set, at ræven vendte sig om og kiggede på mig. Jeg piftede og fløjtede et par gange, men den var bedøvende ligeglad med fototossen. Dem er der jo masser af i mosen, tænkte ræven, vendte demonstrativt halen mod mig og luntede lige så stille af i det høje græs uden at værdige mig et blik.

Dagens lørdagsudflugt gik til Lille Vildmose. Lidt tidligt på sæsonen nok. Det var rasende koldt og blæsende, og både fugle, elge og andet vildt lod til at tænke, at dagen nok var bedst brugt et sted i læ og langt fra nysgerrige blikke.

Udover ræven og fasanen blev det til en enkelt kronhind ved Tofte Sø og langt ude i horisonten en rudel på en halv snes dyr. Det blev også til synet, men ingen fotos af en masse gærdesmutter, der tilsyneladende ikke lod sig gå på af vejret - og en enkelt musvåge og et par tårnfalke noterede jeg da også.

Men som sagt - hverken elge eller havørne. Det kan sagtens gøres bedre, så det varer sikkert ikke længe, inden turen går mod Lille Vildmose igen...


Ingen kommentarer: