tirsdag den 28. marts 2017

Trængsel foran kroen

Mænd og maskiner

Hvilken kaffe byder du uventede gæster? Sådan lød det en gang i reklamerne for Gevalia, og det spørgsmål kunne værten på Gjøl Kro stille sig selv tirsdag aften, da pladsen foran kroen blev invaderet af fire Fennec-heloer og en Merlin EH-101 ude på reden. Og det vel at mærke i en by, hvor man næppe kan opdrive en taxa om aftenen!

Også kajakroerne på fjorden fik uventede gæster.
Det var Jægerkorpset og frømændene, der trænede den gode gamle hoppe-i-vandet-fra--helikopter-sport. A jolly good sport, ville englænderne nok sige. En kendsgerning er det, at specialstyrkerne hyggede sig på pladsen foran Gjøl Kro.

Jeg havde sikret mig en god plads yderst på molen, hvor jeg normalt fotograferer edderfugle - og så var det ellers bare med at få taget nogle fotos og ind i mellem ind i bilen for at varme fingrene i den noget kolde og blæsende aften.

Når man hopper i vandet fra en helikopter, må
det være betryggende at vide, at der selvfølgelig er
 en redningskrans på havnen.
Det blev også til lidt hyggesnak med nogle af piloterne. I de kredse er det bestemt en fordel at have en historie eller to med fra Grønland. Men det var altså også i dagens sidste time - og til sidst var der simpelthen for lidt lys.

Men jeg klør på igen i morgen, hvis jeg ellers får tid. Jeg skal holde foredrag i Sæby, men bagefter har jeg nu tænkt mig at køre forbi skydefeltet i Tranum, hvor man angiveligt fortsætter den militære træning onsdag.


Trængsel på parkeringspladsen.
Han tog natflyveren hjem...
Så er'et u...



Ingen kommentarer: