tirsdag den 25. april 2017

Sandflugt og havskum

April er ikke til at stole på - og dog...

Luften var tyk af sand og havskum, da aprils forunderlige omskiftelige vejr mandag aften bød på en rask lille storm. Sådan er april - ikke til at stole på, og dog alligevel i al sin omskiftelighed en del af årets faste dagsorden.

Jeg havde afleveret Dina til en fest i forsamlingshuset i Halvrimmen - og da jeg nu alligevel var ude at køre, tog jeg til happy hour i Blokhus. Stranden var stort set mennesketom - forståeligt nok, da det på trods af solskin næppe var et vejr at jage en hund ud i.

Vandet stod næsten helt op til ishuset ved nedkørslen, men jeg vovede alligevel en tur langs stranden, hvor sandet føg som sne på en vinterdag. Det var ret fascinerende, og jeg kunne slet ikke lade være med at prøve at fange stemningen på foto. Det er bare en næsten umulig opgave, for sådan en storm ved Vesterhavet er altså en meget fysisk oplevelse, som kun vanskeligt lader sig forevige. Det skal opleves!


Ingen kommentarer: